Tükröm, tükröm...

cartoonstock.com

Ez a lecke különösen a hölgyek számára lehet tanulságos, de próbáltam általánosan megfogalmazni, szóval ha fiú vagy, akkor is olvass csak tovább! Sokszor látom jártamban-keltemben, hogy a középosztálybeli háztartásokban az egyik legnagyobb értékű tárgy nem a tévé vagy a hifi a nappaliban, hanem a fürdőszobai kence- és piperegyűjtemény. Egyes lakásokban ugyanis a fürdőben legalább százezer forintnyi termék van felhalmozva: L’Occitane en Provence, Sensai, Yves Saint-Laurent, Clinique, nem is tudom mindet felsorolni, és akkor még a kevésbé neves márkákról nem is szóltam. Ráadásul mindenből van legalább ötféle: a sok sampon, arckrém, ilyen-olyan hidratáló és illat alig fér el a polcokon.

Magadra ismertél?

Ha te is vonzódsz a kozmetikai cuccokhoz, rád is igaz lehet, hogy több ezer forintot simán kiadsz egy-egy krémre, samponra vagy parfümre. Ha követed a kiadásaidat (amit ugye már több mint két hete csinálsz…), magad is láthatod, hogy mire kettőt néz az ember, máris havonta tízezreket költött ilyesmire. Ez pénzügyi szempontból óriási pazarlás, amit valószínűleg nem engedhetsz meg magadnak.

Ha nálad is egy vagyon parkol a kád mellett vagy a tükör alatt, akkor GPS-nyelven rád is rád fér egy újratervezés, ugyanis könnyen lehet, hogy pont ezek miatt a kiadások miatt nem jut pénz más célokra, amelyek közelebb vinnének az anyagi függetlenséghez!

Mit csinálj ezen túl?

  • Mivel a kozmetikumok piacán megy az egyik legdurvább termék- és márkanév-lehúzás, mindig válaszd az olcsóbb és minél kevesebb összetevőt tartalmazó, márka-semleges termékeket.
  • Egyszerre csak egyféle sampont, szappant, stb. használj. Szokj le arról, hogy egy tucat termék áll a polcodon, csak „mert megtetszett és majd kipróbálod”.
  • A legolcsóbban akkor jössz ki, ha amiből csak lehet, nagyobb mennyiséget veszel. Ezt sokszor a természetes kozmetikumokat áruló boltokban tudod megtenni, ahol kimérik a sampont, mosogatószert, stb.
  • Sminkfronton is szorítsd vissza a támadást: amikor te leszel a Krőzus, nyugodtan vedd tucat számra a rúzsokat és drága körömlakkokat, de addig minimalizáld a kiadásokat, és elégedj meg néhány alapszínnel.

Tipp: A testápolás pipererészére tipikusan igaz, hogy „a kevesebb több”, ezért nyugodtan állj le totálisan a szagosítással.

Egy márkás parfüm vagy kölni egy vagyon, de bármennyiért is veszed, nem biztos, hogy megéri. Redukáld az illatosított termékeket azokra a dolgokra, amelyeknek az elhagyása elhanyagolttá tenne, pl. a szappan elhagyása érezhető különbség, a parfümé nem. (Nekem pl. kifejezetten jó a szaglásom, és itt csöndben megjegyzem, hogy a mások által is érezhető kölni, parfüm vagy aftershave-illatosság gyakran épp ellenkező benyomást tesz: vonzó helyett taszító, mert belemászol vele a másik ember „aurájába”. Ráadásul mivel te minden nap hordod, nem érzed a szagdömpinget, amitől mások a liftben rosszul lesznek melletted – régen jártam így, nagyon kínos –, vagy kipletykálnak a hátad mögött. És még fizettél is érte…)

Mondják, hogy „a szépség a szemlélőben lakozik”, meg hogy „a szépség belülről jön”. Bárhogyan is, hacsak nem modell vagy, akinek a szakmája része a sok kence és profi smink, valószínűleg téged sem a rád kent szerek tesznek széppé, hanem az életmódod és a lelki beállítottságod. Ez pedig a legtöbbször nem pénzkérdés.

Jó szépítkezést!


Herman Judit: Mindennapi pénzügyi intelligencia online tanfolyam 11. lecke

Érdekel a többi lecke? Iratkozz fel a tanfolyamra!

jelentkezem


Hozzászólások

11. lecke: Tükröm, tükröm… — Nincs hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>